Bartosz Watemborski
„Teatr to dla mnie coś więcej niż miejsce pracy – to przestrzeń, w której magia spotyka się z rzeczywistością, a sztuka staje się żywym organizmem. To emocje, którymi dzielę się z widzami, opowieści, które ożywiam na scenie, i nieustanna podróż w głąb ludzkiej duszy. W teatrze łączę zawód z pasją – nadaję życie postaciom i tworzę światy pełne wyobraźni, ekspresji i wzruszeń. Teatr to moja pasja i sposób na wyrażanie siebie”.
-----
Absolwent Akademii Teatralnej w Warszawie – Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku, rocznik 2008. Tuż po studiach związał się z Teatrem Groteska, gdzie stworzył wiele ról, m.in. w spektaklach Hommage à Chagall (reż. Adolf Weltschek, 2009), Baśń o Rycerzu bez Konia (reż. Janusz Ryl-Krystianowski, 2009), Dzienniki Gwiazdowe (reż. Adolf Weltschek, 2017) czy Cudowna lampa Aladyna (reż. Włodzimierz Nurkowski, 2018).
Prowadzi i organizuje warsztaty cieniowe, maskowe i teatralne. Jest szczudlarzem oraz konstruktorem lalek teatralnych. Współtwórca projektu artystycznego PLAjSTER.
Aktualnie w obsadzie spektakli:
- Bajka o Szewczyku, reż. Krzysztof Falkowski (2006);
- Mistrz i Małgorzata, reż. Waldemar Wolański (2008);
- Kot w butach, reż. Robert Jarosz (2008);
- Tańcowały dwa Michały, reż. Włodzimierz Jasiński (2014);
- Ania z Zielonego Wzgórza, reż. Adolf Weltschek (2015);
- Przygody Tomka Sawyera, reż. Jerzy Jan Połoński (2016);
- Piękna i Bestia, reż. Jerzy Jan Połoński (2018);
- Ronja, córka zbójnika, reż. Daniel Arbaczewski (2019);
- Dzikie łabędzie, reż. Jerzy Bielunas (2020);
- Detektyw Pozytywka, reż. Katarzyna Deszcz (2022);
- Wszechświaty mojego taty, reż. Gosia Dębska (2023);
- Męczeństwo i śmierć Marata, reż. Konrad Dworakowski (2024);
- Dziwny przypadek psa nocną porą, reż. Agata Biziuk-Brajczewska (2024);
- Gdzie gubią się zdania, reż. Karolina Przystupa (2024).