Adam Godlewski

„Czym jest dla mnie teatr? Chyba swego rodzaju miejscem, w którym znajduję spokój, mogę zapomnieć o całym zewnętrznym świecie. Miejscem, w którym wiem, że robię coś ważnego, gdzie nie ma rzeczy niemożliwych.

Podobają mi się zarówno teatr logiczny, odkrywczy, farsowy, jak i absurdalny. Lubię wszystkie swoje role, w każdym spektaklu, bez wyjątku, choć szczególnie cenię postać Muffa Pottera w Tomku Sawyerze, Rogera w Dziwnym przypadku psa nocną porą oraz Wilka w Nie płacz, Koziołku”.

------------

Absolwent Akademii Teatralnej im. Adama Zelwerowicza w Warszawie na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku (2008) oraz Studiów Podyplomowych z Zarządzania Kulturą na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Łódzkiego (2010). Na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego uzyskał licencjat z Organizacji Produkcji Filmowej i Telewizyjnej (2017).

Jego spektaklem dyplomowym był Johan Padan odkrywa Amerykę Daria Fo w reżyserii Pawła Aignera (2008). Współpracował z Teatrem Lalek Arlekin w Łodzi, gdzie można było go oglądać m.in. w spektaklach: Opera za trzy grosze w reżyserii Waldemara Wolańskiego (2008), Niebieski piesek w reżyserii Stanisława Ochmańskiego (2009), Cynowy Żołnierzyk w reżyserii Jacka Pietruskiego (2009) czy Złodziej Czasu w reżyserii Waldemara Wolańskiego (2010).

W krakowskim Teatrze Bez Rzędów grał w spektaklach Kontynenty (2013) oraz Umarł Król, niech żyje knur, czyli pacynkowa orgia liryczna (2016) – oba w reżyserii Lecha Walickiego. W Teatrze Groteska znany ze spektakli: Aksamitny królik w reżyserii Adolfa Weltschka (2011), Wielkomilud w reżyserii Włodzimierza Nurkowskiego (2012) oraz Kukułcze jajo, czyli ptasie przygody Misia w reżyserii Grzegorza Kwiecińskiego (2012).

Jest członkiem zespołu artystycznego Teatru Groteska od 2011 roku.

Aktualnie w obsadzie spektakli: