Paweł Mróz

„Z teatrem jestem związany od 16. roku życia, a przez te wszystkie lata stał się on nie tylko moją pasją, ale i drogą życiową, która nieustannie mnie kształtuje. To miejsce, które wciąż mnie fascynuje. Trudno mi wybrać jedną ulubioną formę teatralną, ponieważ wszystkie – od najprostszej kukły czy pacynki po najnowsze formy plastyczne – budzą we mnie zachwyt. Jednym z najważniejszych doświadczeń w mojej karierze była praca nad spektaklem Legenda w reżyserii Bogdana Cioska. To było niezwykle głębokie i twórcze przeżycie, które na zawsze pozostanie w mojej pamięci”.

----------

Urodzony w 1981 roku w Ełku. Swoją karierę aktorską rozpoczął jeszcze przed studiami. Pracował w ełckim Teatrze im. Józefa Węgrzyna. Absolwent warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku (2006). W Teatrze Groteska zadebiutował w 2006 roku w spektaklu Opowieści z Księgi Dżungli w reżyserii Arkadiusza Klucznika. W Grotesce występował w licznych produkcjach, zarówno jako aktor, jak i asystent reżysera. Zagrał m.in. w spektaklach: Legenda w reżyserii Bogdana Cioska (2007), Być jak Pippi w reżyserii Lecha Chojnackiego (2007), Wesele Figara w reżyserii Włodzimierza Nurkowskiego (2008), Kot w butach w reżyserii Roberta Jarosza (2008), Amelka, Bóbr i Król na dachu w reżyserii Konrada Dworakowskiego (2008), Aksamitny Królik w reżyserii Adolfa Weltschka (2010), czy Doktor Dolittle w reżyserii Jerzego Jana Połońskiego (2014). Współpracował także z Białostockim Teatrem Lalek, gdzie wystąpił m.in. w spektaklach: Świetliki w reżyserii Roberta Drobniucha oraz Chopin – impresja w reżyserii Lesława Piecka (2010).

W 2024 roku Paweł Mróz został wyróżniony w Subiektywnym Alfabecie Teatralnym 2024 Arama Sterna za rolę Polpocha w Męczeństwie i śmierci Marata w reżyserii Konrada Dworakowskiego.

Aktualnie w obsadzie spektakli:

· Piękna i Bestia, reż. Jerzy Jan Połoński (2018);

· Ronja, córka zbójnika, reż. Daniel Arbaczewski (2019);

· Pchła szachrajka, reż. Anna Seniuk (2019);

· W trawie. Laboratorium sensoryczne, reż. Alicja Morawska-Rubczak (2023);

· Bajka posklejana archiwisty Jana, reż. Lech Walicki (2024);

· Męczeństwo i śmierć Marata, reż. Konrad Dworakowski (2024);

· Gdzie gubią się zdania, reż. Karolina Przystupa (2024).