Adam Godlewski

Adam Godlewski - ukończył Akademię Teatralną im. A. Zelwerowicza w Warszawie - Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku oraz Studia Podyplomowe z Zarządzania Kulturą na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Na Uniwersytecie Śląskim, na Wydziale Radia i Telewizji uzyskał licencjat z Organizacji Produkcji Filmowej i Telewizyjnej.

Jego spektaklem dyplomowym był „Johan Padan odkrywa Amerykę” Dario Fo w reżyserii Pawła Aignera (AT Warszawa, Białystok 2008). Następnie współpracował z Teatrem Dramatycznym im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku, gdzie przygotował „Monologi plemnika” (reżyseria: Anna  Nowicka, 2008) oraz z Teatrem Lalek Arlekin w Łodzi realizując role: Szeryfa Browna w „Operze za trzy grosze” (reżyseria: Waldemar Wolański, 2008), Niedźwiedzia w „Najzwyklejszym cudzie” (reżyseria: Wojciech Kobrzyński, 2009), kreacje w  „Niebieskim piesku” (reżyseria: Stanisław Ochmański, 2009), tytułową postać „Cynowego Żołnierzyka” (reżyseria: Jacek Pietruski, 2009), Ojca w „Złodzieju Czasu” (reżyseria: Waldemar Wolański, 2010).  W krakowskim Teatrze Bez Rzędów przygotował role Wonnego w „Kontynentach” (reżyseria: Lech  Walicki, 2013), kreacje w „Obrachunkach Fredrowskich, czyli Fredro po męsku” (reżyseria: Agnieszka Baranowska, 2013) i Florka w „Umarł Król, niech żyje knur czyli pacynkowa orgia liryczna” (reżyseria: Lech Walicki,  2016).

Adam Godlewski jest związany z Teatrem Groteska od 2011 roku, gdzie można go zobaczyć w takich spektaklach jak:

  • „Skąpiec - reżyseria Włodzimierz Nurkowski, 
  • „Piękna i Bestia” - reżyseria Jerzy Jan Połoński,
  • „Nie płacz, Koziołku” - reżyseria Grzegorz Kwieciński,
  • „Przygody Tomka Sawyera” - reżyseria Jerzy Jan Połoński,
  • „Wszechświaty mojego taty” - reżyseria Gosia Dębska.

W repertuarze Teatru Groteska Adama Godlewskiego możemy zobaczyć w takich rolach jak:

  • Żołnierzyk, Parowóz, Doktor  w „Aksamitnym Króliku" -  reżyseria Adolf    Weltschek;
  • Brat 2, Wół, Baran 2, Karp, Strażak 1, Kelner 1, Tajniak przyboczny, Szofer 1, Radca   w  „Towarzystwie pana Brzechwy"  - reżyseria  Jan Polewka;   
  • Krokodyl, Pirat  w  „Doktorze Dolittle" - reżyseria Jerzy Jan  Połoński; 
  • Jakub w „Skąpcu" - reżyseria Włodzimierz  Nurkowski; 
  • Muff Potter w  „Przygodach Tomka Sawyera" - reżyseria Jerzy Jan  Połoński;
  • Don Pedro w „Porwaniu Baltazara Gąbki czyli Smok and Roll”  - reżyseria Lech Walicki;
  • Herod, Dworzanin w „Baśń o Dobrym Kopciuszku i Złych Siostrach” – reżyseria Grzegorz Kwieciński;
  • Hermes w „Przygody Odyseusza”  - reżyseria Paweł Szumiec;
  • Czarownica w „O Kasi, co gąski zgubiła” – reżyseria Grzegorz Kwieciński;
  • Wilk w „Nie płacz, Koziołku" - reżyseria Grzegorz Kwieciński;
  • T1, Lewy, Wspanialec, Niemiec Ast A. Roth, Asystent 1, Brat 4 w „Dziennikach Gwiazdowych" - reżyseria Adolf  Weltschek;  
  • Kamerdyner w „Pięknej i bestii" -  reżyseria Jerzy Jan  Połoński.  

 

Zainteresowania:

- teatr lalkowy, teatr formy;
- początki kinematografii;
- organizacja i koordynacja wydarzeń kulturalnych;
- organizacja i koordynacja produkcji i przemysłu malin;
- sztuka budowlana;
- stolarka i konstrukcje drewniane.